En toen was het ineens lente!!

>> woensdag 21 maart 2012

Stop die goede voornemens maar terug in de zak, want ik bak er niks van! Maar goed, ik kreeg (misschien ook door het mooie weer) ineens weer de kriebels om weer eens een blogje te schrijven, dus bereid je maar voor. Die winter duurde me toch echt wat te lang... Ik ben gewoon geen winter-persoon en dat zal ik ook nooit worden! De laatste weken voor het zonnetje weer ging schijnen, had ik toch wel last van een lichte winterdip, zeg maar een-tekort-aan-zon-achtig-gevoel! Maar nu de zon zich eindelijk weer laat zien, ga ik me met de dag beter voelen! Heerlijk!

Want na mijn laatste blogpost werd het toch wel echt winter!!

Begin Februari, Lina’s eerste keer in de sneeuw!! Gelukkig konden we er nog net even van genieten, want uitgerekend toen het eindelijk ging sneeuwen weer madam weer ziek... Wederom weer een oor- en dit keer ook keelontsteking. Maar gelukkig heeft ze het toch even kunnen ‘voelen’ en zijn we met opa & oma een stukje wezen sleeen...(En vond ik het stiekem toch ook best leuk)
foto1

Ergens rond opa’s verjaardag (26 feb) besloot ons prinsesje dat het ook tijd wordt op de wereld verder te verkennen en wel te voet. Ze loopt!!! We zijn echt zo trots als een pauw en anders zij wel. Ze gaat steeds harder en zo leek het vanavond wel of ze aan het rennen was. Je wil dan ook niets anders meer doen als lopen en dan vooral... BUITEN!! hihi

Ze was eerst nog erg voorzichtig...Zo liep ze bijvoorbeeld thuis als de hele week rond, maar op het kinderdagverblijf ging ze liever nog schuivend door de groep, want al die kinderen om haar heen vond ze waarschijnlijk te druk en geef haar nog gelijk ook! Eerst veelal nog aan de hand als we naar buiten gingen... Maar inmiddels loopt/rent ze soms gewoon van ons weg, de boef! Ook haar handjes om haar evenwicht te bewaren gaan steeds meer omlaag!
foto2 
4 Maart was toch wel een speciale dag voor ons... Ap en ik waren namelijk 10 jaar samen! Behalve dat we een lekker taartje hebben gegeten, heerlijk over de vlooienmarkt hebben gestruind en s’avonds met zijn drietjes uit eten waren geweest, hebben we verder niet veel speciaals gedaan... Maar toch wel even leuk om te noemen, hoe houd Ap het vol?!? Of ik?! hihi

Lina’s project 365 +1 gaat super goed en het is me tot nu toe nog steeds gelukt om elke dag een foto te maken... Met de hulp van mijn ouders natuurlijk, die op vrijdag plaatjes van haar schieten! Ook het album is nog steeds up-to-date en blij toe. Lina’s eerste jaar album, was wat dat betreft een ramp en begon steeds verder achter te lopen... Maar met dit album ben ik helemaal bij en hoop dat ook zo te houden!! Een kleine greep van de afgelopen weken... En moet zeggen dat ik er toch ook wel weer erg trots op ben! :)
foto3

Ik moet er wel even bij zeggen dat ik makkelijker foto’s maak, nu ik de trotse eigenaar ben van een nieuwe Iphone (ter ergenis van sommige mensen...haha). Het is so easy! Ik pak hem uit mijn zak, snap een fotootje en de kwaliteit is prima! Niet zo goed natuurlijk als met mijn gewone camera, maar zeker beter als onze simpele point & shoot camera! En Instagram, een app die je moet hebben als je beschikt over een Iphone... maakt het allemaal nog net ietsje makkelijker! Ik hou van dat ding! Hier een kleine random photo dump van foto’s die ik heb gemaakt sinds ik mijn Iphone heb...
iphone-dump1


5 Maart moesten we weer eens naar het consultatiebureau... Alles was goed, ze is nu 76cm (alhoewel we zelf dachten dat ze echt wel langer was) en 9,2 kilo. Sinds de laatste keer was het wegen en meten brullen, dus stil liggen/zitten, ho maar!! We moesten haar echt wel een beetje bedaren en vertroetelen, want het ergste moest nog komen...de prikken! Maar voor het zover was, namen we eerst nog de vragenlijst door die we thuis in hadden moeten vullen. Alles was prima, tot ze bij het puntje ‘taalontwikkeling’ kwam. Ze vroegen daar welke woordjes ze naats papa & mama nog meer zei en dus niet wetend hoe en wat... Had ik alles wat ik zo gauw maar kon bedenken neergezet. Denk een woordje of 30 wat er stond? D’r mond viel open! Zegt ze al zoveel?? Uhm nou ja en meer... Heb alleen even opgeschreven wat we zo gauw konden bedenken. Nou, ging ze verder, dit is behoorlijk veel, want normaal moeten ze naast papa & mama 3 andere woordjes kennen. Zoveel als Lina zegt, zei ze, zit op het niveau van een kind van 20 maanden/2 jaar!! Nou dan begin je als ouder toch wel even flink te stralen... We hadden natuurlijk wel door dat ze pienter was, maar dit hadden we niet echt verwacht!! Helemaal stoer! Als laatste nog de prikken... wat een drama! Arm mopje, wat had ze een verdriet...Maar gelukkig konden we haar vrij snel trootsen en zwaaide ze toch nog lief naar de mevrouw van het CB toen we naar huis gingen ‘dag, dag’

En toen... toen was het alweer bijna bedtijd en tijd om er weer een eind aan te breien!! Maar nog een klein stukje dan... Had ik al gezegd dat ik ZOOOOOO blij ben dat de lente er is en de zon is weer verblijd met die heerlijk warme zonnestralen... niet? Nou BIJ DEZE!!!! Vandaag met Lina naar het tuincentrum geweest voor nieuwe plantjes... want had de oude troep en het onkruid er van de week al uitgehaald, dus nu was het tijd voor verse bloemen en plantjes!!! Dus je raadt wel wat wij vandaag hebben gedaan samen... Heerlijk in de tuin gekeuteld!! Ze wil bijna niet anders als naar buiten en geef haar eens ongelijk!!! Ik ook hoor en zeker met de zon erbij... En daarnaast is het zoveel leuker als ze gewoon lekker haar eigen gangetje gaat in de achtertuin!

foto4
Nou nog 2 fotootjes van ons bezoekje aan de speeltuin/kinderboerderij in Zeist van afgelopen Vrijdag en op naar bed... Liefs, Peet

(p.s, ga van de week ook maar even een heerlijk-fris-nieuw-lente kopje maken!)

0 reacties:

Een reactie posten

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP